Hyvä johtaminen lisää hyvinvointia ja kilpailuetua

Työhyvinvointi, kiitettävä suoriutuminen ja liiketoiminnassa menestyminen vaativat onnistuakseen hyvää johtamista, jonka tavoitteena on luoda tuloksellinen ja hyvinvoiva työyhteisö. Meillä Nokian Renkaissa määrätietoisella johtamisella edistetään sitoutuneen, motivoituneen ja ammattitaitoisen henkilöstömme osaamisen kehittymistä ja työhyvinvointia sekä tasa-arvoista kohtelua.
Henkilöstöjohtamista selkeytettiin sekä esimiestyöhön ja viestintään panostettiin entistä enemmän vuoden 2014 aikana. Pohjana kehittämistyölle toimivat Drive-henkilöstötutkimuksen tulokset, ja tavoitteena on entistä toimivampi, turvallisempi ja voitontahtoisempi työyhteisö.

Työtä toiminnan ja hyvinvoinnin parantamiseksi

Uudistetun henkilöstötutkimuksen vastausaktiivisuus nousi 80 prosenttiin, mikä kertoo myös siitä, että henkilöstömme haluaa aktiivisesti osallistua työyhteisömme kehittämiseen. Sitoutuminen, johtaminen ja suorituskyky ovat yhtiössämme tutkimustulosten mukaan paremmalla tasolla kuin muissa vertailuaineiston organisaatioissa. Henkilöstömme piti yrityksemme arvoja ja päämääriä tavoittelemisen arvoisina sekä yhteiskunta- ja yritysvastuuasioita hyvin hoidettuina. Liiketoimintammekin kannalta on tärkeää, että henkilöstömme uskoi vahvasti tuotteisiimme ja palveluihimme sekä piti niitä korkealaatuisina. Samoin he olivat tutkimustulosten mukaan valmiita suosittelemaan yhtiötämme työnantajana.

Kehitettäviksi kohteiksi valittiin erityisesti viestinnän prosessien tarkastaminen sisäisesti sekä johtamisen selkeyttäminen. Näillä toimenpiteillä haluamme varmistaa, että johtaminen ja esimiestyö ovat korkeatasoista ja omiin tarpeisiimme soveltuvaa. Käynnistimmekin loppuvuodesta johtamisen ja esimiestyön kehittämishankkeen, jossa määritellään sekä periaatteiden että käytännön toiminnan tasolla, minkälaista hyvä johtaminen yhtiössämme on.

Työhyvinvointi yhtiössämme koostuu neljästä kokonaisuudesta: fyysisestä, henkisestä, tiedollisesta ja sosiaalisesta. Uskomme, että kehittämällä johtamista ja toimintatapoja sekä viemällä asioita eteenpäin lisääntyvät turvallisuus, sitoutuneisuus, tuottavuus ja hyvinvointi. Henkilöstömme sisäinen yrittäjyys, yhdessä oivaltaminen ja aktiivisuus tukevat osaamista, kannattavaa kasvua sekä strategiamme toteutumista. Yrityksessämme jokaisella on mahdollisuus kasvaa ja kehittyä.

Tutustu tarkemmin johtamiseen, työhyvinvointiin, kekseliäisyystoimintaan ja muihin henkilöstöasioihin verkkovastuuraportissamme.

Lue lisää ainutlaatuisesta Hakkapeliittakulttuuristamme.