Turvallisinta
matkaa

Ainutlaatuinen erikoisosaamisemme tuntuu ihmisten arjessa turvallisimpina ja laadukkaimpina tuotteina sekä palveluina.  Olemme rengasalan edelläkävijä – haluamme olla paras kaikessa mitä teemme!

Markkinoiden ykkönen
Pohjoismaissa ja Venäjällä

Nokian Renkaat keskittyy ainoana rengasvalmistajana maailmassa tuotteisiin ja palveluihin, jotka helpottavat ihmisten turvallista liikkumista pohjoisissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan.

Nokian Hakkapeliitta on johtava talvirengasbrändi Pohjoismaissa ja Venäjällä. Markkina- ja hintajohtajuuden takana ovat Nokian Renkaiden tärkeimmät kilpailuedut: Vuosikymmenten käyttökokemuksiin ja riippumattomiin testituloksiin perustuva laatumielikuva, vahva jakeluverkosto ja logistinen osaaminen.

Tuotteet myydään pääasiassa jälkimarkkinoille. Konserniin kuuluu Vianor-rengasketju, joka tekee tukku- ja vähittäiskauppaa Nokian Renkaiden päämarkkinoilla. Nokian Renkailla on tehtaat Suomessa ja Venäjällä. Tehtaisiin on investoitu vuosina 2005 – 2014 yli miljardi euroa, ja ne edustavat tuottavuudeltaan ja laaduntuottokyvyltään alan ehdotonta huippua.

Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli lähes 1,4 miljardia euroa ja henkilöstömäärä vuoden lopussa 4 200. Nokian Renkaiden osake on listattu NASDAQ  Helsingissä.

Vuoden
kohokohtia

30
Uusi Nokian Hakkapeliitta R2:n sähköautoon suunniteltu malli on maailman kevyimmin rullaava talvirengas, jonka vierintävastus on jopa 30 % pienempi kuin kilpailijoiden.
93
Käyttäjäpalautetta antaneista 93 % ilmoitti suosittelevansa Nokian Renkaiden tuotteita muillekin.
50
Nokian henkilöautonrenkaat saavuttivat vuoden aikana yli 50 testivoittoa Pohjoismaissa, Venäjällä ja Keski-Euroopassa.
490
NAD-verkoston ja uuden N-Tyre-ketjun myymälöiden lukumäärä kasvoi yhteensä 490:llä.