Räätälöityä turvallisuutta, huoletonta liikkumista

Erilaiset markkina-alueet ja käyttökohteet tarvitsevat omia yksilöityjä tuotteita ja täsmäinnovaatioita.

Talvirengasmaailman edelläkävijän monipuolinen talvivalikoima täydentyi uusilla erikoistuotteilla. Uutta Hakkapeliitta-talvirengassukupolvea edustava, katumaastureihin suunnattu nastallinen Nokian Hakkapeliitta 8 SUV taltuttaa pohjoisen talven ääri-ilmiöt täysin uusin keksinnöin. Alan modernein nastateknologia synnyttää ennenkokemattoman pidon jäälle ja lumelle. Uudet pakettiautonrenkaat, Nokian Hakkapeliitta C3 -nastarengas ja Nokian CR3 -kitkarengas tuovat talvipitoa ja ajomukavuutta vaativaan ammattikäyttöön.

Mielenkiintoinen uutuus on myös järeä Nokian Hakkapeliitta LT2 AT35 -erikoisrengas. Ääriolojen taitajat Nokian Renkaat ja Arctic Trucks yhdistivät osaamisensa, jotta erikoisvalmisteisten 4×4-ajoneuvojen omistajat voivat huoletta kohdata maailman vaativimmat talviolosuhteet. Uusi Nokian Hakkapeliitta LT2 AT35 on suurin järeisiin nelivetoautoihin valmistettu Hakkapeliitta-talvirengas. Tulevaisuudessa Hakkapeliitta-jättiin törmää suurella todennäköisyydellä napaseudulla, joko pohjoisessa tai etelässä.

Uusi kesärengasvalikoima
iskee ja kestää

Keväällä 2015 Nokian Renkaiden kesärengasvalikoima on laajempi kuin koskaan ennen. Yhtiö lanseerasi syksyn 2014 aikana yhteensä 8 uutta premium-kesärengasta ydinmarkkinoilleen. Pohjoisen vaihtelevaan kesään ja karkeille teille räätälöity Nokian Hakka -kesärengasperhe laajeni kolmella uudella tulokkaalla. Nokian Hakka Black SUV ja Nokian Hakka Blue SUV kehitettiin monipuoliseen katumaasturikäyttöön.

Urheilullisen Nokian Hakka Black SUV:n tarkat käsittelyominaisuudet ja ainutlaatuinen kestävyys mahdollistavat voimakastehoisten katumaasturiautojensa ominaisuuksista nauttivalle kuljettajalle poikkeuksellisen ajonautinnon. Uusi Nokian Hakka Blue SUV hurmaa mukavalla luonteellaan, ei uuvu kovassakaan käytössä ja pihistelee polttoaineenkäytössä. Se on oikea valinta kuljettajalle, joka arvostaa tehokasta ja turvallista etenemistä, mutta haluaa nauttia katumaasturinsa luonteesta sekä mökkitiellä että kaupunkiajossa. Jämäkkä Nokian Hakka C2 –pakettiautonrengas tuo hallittua vakautta ja kestävyyttä painavimmille kuormille.

Erityisesti Keski-Euroopan markkinoille täsmätyt Nokian zLine SUV ja Nokian Line SUV vakuuttavat suorituskykyisellä luonteellaan ja mukavalla ajotuntumalla. Uusi Nokian cLine -pakettiautonrengas tarjoaa kestävyyttä ja turvallisuutta vaativaan ammattiajoon.

Katso video Nokian Hakka Black SUV

Katso video Nokian Hakka Blue SUV

Katso video Nokian zLine SUV

Katso video Nokian Line SUV

Erikoistuotteita
vaativaan käyttöön

Monipuolinen Nokian Rotiiva AT Plus on suunnattu erityisesti raskaaseen käyttöön kevytkuorma-autoihin ja pick-up -tyyppisiin autoihin. Kevytkuorma-autoihin, suurimpiin katumaastureihin sekä pick-up tyyppisiin autoihin suunniteltu Nokian Rotiiva HT liikkuu luotettavasti niin asvaltilla kuin myös soralla.

Maailman ensimmäinen traktoreiden talviurakointirengas Nokian Hakkapeliitta TRI on uniikki talvispesialisti. Nokian Raskaiden Renkaiden erikoistuote tuo ylivoimaista vetokykyä ja talvipitoa lumenauraukseen ja raskaaseen urakointikäyttöön.

Ympärivuotiseen pitkän ja keskipitkän matkan ajoon suunniteltu Nokian Hakka Truck 844 tarjoaa erinomaisen pidon myös talviolosuhteissa. Se on koossaan (385/55R22.5) markkinoiden ensimmäinen perävaunukäyttöön suunniteltu rengas, jolla on M+S-merkinnän lisäksi lumihiutalesymboli eli virallinen talvirengashyväksyntä.

Uusi Nokian NTR 52 -eturengas toimii luotettavasti myös kilometrien karttuessa. Uuden rakenteensa ja pintakumiseoksensa ansiosta uutuusrenkaalla saavutetaan erinomainen ajotulos ja hyvä pito päätieolosuhteissa. Keskipitkän ja pitkän matkan rahtiajoon ja linja-autoihin suunniteltu rengas täyttää uudet EURO 6 kantavuusvaatimukset. Nokian NTR 52 on myös M+S -merkitty ja sopii erinomaisesti ympärivuotiseen käyttöön

Nokian Kuorma-auton renkaat

Hakkapeliitta Test Experience

Katso video Nokian Hakka Blue SUV

Uusi Nokian Hakkapeliitta R2:n sähköautoon suunniteltu malli on maailman kevyimmin rullaava talvirengas

Vihreää talvirengasteknologiaa sähköautoihin

Automaailman energiapihein talvirengasmalli

Nokian Renkaat kehitti vierintävastukseltaan maailman ensimmäisen A-luokan talvirenkaan. Uusi Nokian Hakkapeliitta R2 on nastaton talvirengas, joka on suunnattu BMW:n ainutlaatuiseen i3-sähköautoon. Pohjoisen talveen räätälöity aito Hakkapeliitta-talvirengas yhdistää äärimmäisen alhaisen vierintävastuksen, ensiluokkaisen pidon ja poikkeuksellisen ajomukavuuden. Nokian Hakkapeliitta R2 -talvirenkaiden avulla sähköautoilija voi nauttia jopa 30 prosenttia alhaisemmasta renkaiden vierintävastuksesta verrattuna markkinoilla oleviin muihin talvirenkaisiin. Uutuusmallin EU-rengasmerkinnän mukainen vierintävastus on A-luokassa, mitä yksikään talvirengas ei ole aikaisemmin saavuttanut. Energiansäästö vierintävastuksesta lisää auton toimintasädettä.

Nokian renkaat R2
Aramid Sidewall

Enemmän kestävyyttä

Nokian Aramid Sidewall -teknologia

Testivoittaja Nokian Hakkapeliitta 8 SUV –talvirenkaasta tuttua ainutlaatuista Nokian Aramid Sidewall –teknologiaa hyödynnetään nyt myös uusien katumaasturirenkaiden sivupintasekoituksessa. Kulutusta ja viiltoja poikkeuksellisen hyvin kestävä sivupintasekoitus sisältää äärimmäisen vahvaa aramid-katkokuitua. Samaa materiaalia hyödynnetään lentokoneteollisuudessa ja sotilaskäytössä. Aramid-kuitu jäykistää ja vahvistaa sivupinnan kestämään entistä paremmin ulkopuolisia iskuja ja painumia vanteen sarvea vasten.

Nokian Hakkapeliitta 8 SUV   |    Nokian Hakka Black SUV
Nokian Hakka Blue SUV  |  Nokian zLine SUV
Nokian Line SUV

Tutustu Nokian Aramid sidewall -konseptiin:

www.youtube.com/watch?v=N5LvBke-UqY&feature=youtu.be

Tutustu Nokian Aramid sidewall -konseptiin:

Nokian Eco Stud 8

Enemmän talvipitoa ja ajomukavuutta

Nokian Eco Stud 8 –konsepti

Uuden sukupolven monisärmäinen ankkurinasta, nastaiskua pienentävä laippamuotoilu, nastan toimintaa tehostava ja tiekosketusta vaimentava patentoitu Eco Stud -nastatyyny.

• 190 nastaa (koko 205/55 R16), joista jokaisen paikka tietokoneoptimoitu.
  • Yksittäisen nastan paino alle 1 g.
  • Keskimäärin 12 % pohjoismaista lainsäädäntöä alhaisempi tienkuluma.

Nokian Hakkapeliitta 8   |    Nokian Hakkapeliitta 8 SUV

Cryo Crystal

Ensiluokkaista talvipitoa, tarkempi ajotuntuma

Nokian Cryo Crystal -konsepti

Kumisekoitukseen lisätyt monisärmäistä kristallia muistuttavat timantinkovat pitopartikkelit tarrautuvat ajoalustaan jääpitoa kasvattaen.

Nokian Hakkapeliitta 8   |   Nokian Hakkapeliitta R2
Nokian Hakkapeliitta R2 SUV  |  Nokian Hakkapeliitta CR3

eSilica

Kasvanut toimintamatka, erinomainen talvipito

Nokian Intelligent eSilica -kumisekoitus

Laajalla lämpötila-alueella esimerkillisesti toimiva sähköautonrenkaissa käytetty kumisekoitus maksimoi alhaisen vierintävastuksen ja talvipidon. Kulutuspintaseoksen molekyyliketjut muodostavat silikapartikkelien kanssa vahvan, mutta joustavan yhdistelmän. Symmetrisen pintamallin lamellit eli uritukset toimivat aktiivisesti pitotason ja lämpötilan vaihteluista piittaamatta.

Nokian Hakkapeliitta R2 – BMW i3 ja BMW i8

Sirppiura

Turvallisuutta märälle tielle

Sirppiura

Keskialueen ripoja leikkaavat aggressiiviset sirppiurat, jotka säilövät tehokkaasti vettä ja ohjaavat sen pitkittäisuriin.

Nokian Hakka Black SUV   |    Nokian zLine SUV

Trumpettiurat

Tehokasta vesiliirrontorjuntaa

Trumpettiurat

Olkapääalueiden luotimaiset trumpettiurat varastoivat vettä renkaan ja tien välistä sekä kiihdyttävät veden virtausta pääurista poikittaisuriin maksimoiden pidon myös sateen liukastamalla tiellä.

Nokian Hakka Blue SUV   |   Nokian Line SUV

Ennenkokematonta kestävyyttä iskuja ja viiltoja vastaan